Tuesday, May 24, 2011

Petua mencerahkan kaki dan tangan tanpa pemakaian losyen atau sunblock..

Posted by ::Siti Nur Adibah~10:: at 2:30 AM
Reactions: 

Petua mencerahkan kaki dan tangan tanpa pemakaian losyen atau sunblock..

Meh cni nak kongsi sikit...
nak tau tak??? hehe..
 antara petua yang boleh kita buat untuk mencerahkan kaki dan tangan kita tanpa menggunakan losyen ataupun sunblock yang harga dia tau-tau je laa kan...
 walaupun kecik tapi mahal kowt..huhu~
Salah satu contoh Sunblock.Harga dia dalam RM25 g2 laa..
 SPF (Sun Protection Factor)  30...
 Tapi kalau SPF 30..rasanya tak tahan lama kalau nak stay@ berjemur lama2 kat bawah matahari..Malaysiakan..summer sokmo...hehe

APAKAH PETUANYA TUE EA??

Petua ni terbukti tau,sebabnya saya pernah tengok dan saya bandingkan antara orang yang tak amalkan dengan yang amalkan,serius berbeza...Yang tak amalkan, muka ja cam cerah tapi kaki dengan tangan lak,hitam wehhh..huu~Tapi berbeza pulak  yang mengamalkan petua ni yang mana,kaki ngan tangan lagi cerah daripada muka dia...hehe..

Ehm...Apa petuanya ea???.........Nak tahu tak?hehehehe................Jawapannya.........................Jeng3..

-

-

-

-

-

-

thanx mr g0ogle~

Pemakaian stokin tangan serta elakkan daripada pakai baju berlengan pendek..Memang sangat melindungi kulit anda..Dan...Tutup aurat...;p
KAKI pulok awopp??
sekadar gambar hiasan jah nim..aurat xtutup molek tuuu~huu
Pemakaian stokin semasa keluar rumah...Bukan sekadar ketika bersukan sahaja tetapi apabila anda keluar ke mana2 terutama apabila memakai sandal. Berdasarkan apa yang sy perhatikan,memang sangat ketara perbezaan pada tona warna kaki kita apabila anda memakai sarung kaki ini..Yang sy perhatikan, kaki orang2 disekelilingku yang memakai stokin nampak lagi elok dari yang tak pakai,apatah lagik apabila pemakaian stokin ni dapat menutup segala cela di kaki seperi kudis buta,kurap atau panau serta parut gigitan nyamuk(lau ader la)...tp xbermakna yg pakai sarung kaki sumer tuu de kurap..haha..adessh~

Nampak???
Bukankah Islam ini memelihara keaiban dan kehormatan kita.Namun perkara ini hanyalah sebahagian daipada hikmah memakai stokin tapi bukanla memberi maksud sebab kenapa kita perlu memakai stokin tu..

Sebagai seorang manusia yang sedang melihat dunia,aku dapati, ramai antara kita yang lalai dalam hal-hal remeh temeh ni..Islam menggariskan sesuatu perkara bukan untuk kepentingan sesiapa tapi untuk kita sendiri...setiap yang berlaku pasti ada sebab dan musababnya..

Jadi,fikir-fikirkan la eaa..^^



~KERANA AURATKU BEGITU BERHARGA~

0 comments on "Petua mencerahkan kaki dan tangan tanpa pemakaian losyen atau sunblock.."

Post a Comment

Tuesday, May 24, 2011

Petua mencerahkan kaki dan tangan tanpa pemakaian losyen atau sunblock..


Petua mencerahkan kaki dan tangan tanpa pemakaian losyen atau sunblock..

Meh cni nak kongsi sikit...
nak tau tak??? hehe..
 antara petua yang boleh kita buat untuk mencerahkan kaki dan tangan kita tanpa menggunakan losyen ataupun sunblock yang harga dia tau-tau je laa kan...
 walaupun kecik tapi mahal kowt..huhu~
Salah satu contoh Sunblock.Harga dia dalam RM25 g2 laa..
 SPF (Sun Protection Factor)  30...
 Tapi kalau SPF 30..rasanya tak tahan lama kalau nak stay@ berjemur lama2 kat bawah matahari..Malaysiakan..summer sokmo...hehe

APAKAH PETUANYA TUE EA??

Petua ni terbukti tau,sebabnya saya pernah tengok dan saya bandingkan antara orang yang tak amalkan dengan yang amalkan,serius berbeza...Yang tak amalkan, muka ja cam cerah tapi kaki dengan tangan lak,hitam wehhh..huu~Tapi berbeza pulak  yang mengamalkan petua ni yang mana,kaki ngan tangan lagi cerah daripada muka dia...hehe..

Ehm...Apa petuanya ea???.........Nak tahu tak?hehehehe................Jawapannya.........................Jeng3..

-

-

-

-

-

-

thanx mr g0ogle~

Pemakaian stokin tangan serta elakkan daripada pakai baju berlengan pendek..Memang sangat melindungi kulit anda..Dan...Tutup aurat...;p
KAKI pulok awopp??
sekadar gambar hiasan jah nim..aurat xtutup molek tuuu~huu
Pemakaian stokin semasa keluar rumah...Bukan sekadar ketika bersukan sahaja tetapi apabila anda keluar ke mana2 terutama apabila memakai sandal. Berdasarkan apa yang sy perhatikan,memang sangat ketara perbezaan pada tona warna kaki kita apabila anda memakai sarung kaki ini..Yang sy perhatikan, kaki orang2 disekelilingku yang memakai stokin nampak lagi elok dari yang tak pakai,apatah lagik apabila pemakaian stokin ni dapat menutup segala cela di kaki seperi kudis buta,kurap atau panau serta parut gigitan nyamuk(lau ader la)...tp xbermakna yg pakai sarung kaki sumer tuu de kurap..haha..adessh~

Nampak???
Bukankah Islam ini memelihara keaiban dan kehormatan kita.Namun perkara ini hanyalah sebahagian daipada hikmah memakai stokin tapi bukanla memberi maksud sebab kenapa kita perlu memakai stokin tu..

Sebagai seorang manusia yang sedang melihat dunia,aku dapati, ramai antara kita yang lalai dalam hal-hal remeh temeh ni..Islam menggariskan sesuatu perkara bukan untuk kepentingan sesiapa tapi untuk kita sendiri...setiap yang berlaku pasti ada sebab dan musababnya..

Jadi,fikir-fikirkan la eaa..^^



~KERANA AURATKU BEGITU BERHARGA~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

✿EpiLoG✿SeoRaNg✿MujaHiDaH✿ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ways To Make Money Online | Surviving Infidelity by Blogger Templates